Huippumoodi podcast

Jakso 1: Peruskestävyysharjoittelu

Podcastin ensimmäisessä jaksossa käsitellään peruskestävyysharjoittelua. Asiantuntijana toimii maastohiihdon sekä huippu-urheilun asiantuntija Toni Roponen. Hyppää mukaan mielenkiintoiseen jaksoon!

Jakso 2: Polkujuoksukilpailuun valmistautuminen

Jaksossa ääneen pääsee Huippumoodin polkujuoksuvalmentaja Pekka Kauranen. Jakson pääteemana on polkujuoksukilpailuun, -sekä tapahtumaan valmistautuminen.

Jakso 3: Vauhtikestävyysharjoittelu

Podcastin kolmannessa jaksossa käsitellään vauhtikestävyysharjoittelua. Asiantuntijana toimii maastohiihdon sekä huippu-urheilun asiantuntija Toni Roponen.

Jakso 4: Maksimikestävyysharjoittelu ja hapenoton kehittäminen

Podcastin neljännessä jaksossa käsitellään maksimikestävyysharjoittelua sekä maksimiaalisen hapenoton kehittämistä osana kestävyyssuorituskykyisyyttä. Asiantuntijana toimii maastohiihdon sekä huippu-urheilun asiantuntija Toni Roponen.

Jakso 5: Harjoittelun ohjelmointi kestävyyslajeissa

Huippumoodi Podcast on pysäköinyt liikkuvan studion tällä kertaa Tanhuvaaran urheiluopistolle. Jaksossa Toni Roponen ja Lasse keskustelevat harjoittelun ohjelmoinnista kuntoilijoiden sekä huippu-urheilijoiden näkövinkkelistä.

Jakso 6: Harjoittelu eri kestävyyslajeissa

Jaksossa Toni Roposen näkemyksiä kestävyysharjoitettelusta eri kestävyyslajeissa. Millaisia pääpainopiste-alueita on esimerkiksi maastohiihtäjän, juoksijan, pyöräilijän, tai esimerkiksi triathlonistin harjoittelussa? Se selviää kuuntelemalla.

Jakso 7: Vieraana Camilla Richardsson

Jaksossa Tonin haastateltavaksi saapui kestävyysjuoksija Camilla Richardsson. Jaksossa Toni ja Camilla keskustelevat mm. lähestyvistä EM -yleisurheilukisoista, joissa Camilla juoksee sekä 5000 että 10 000 metrin kilpailut, Camillan tavoitteista sekä harjoittelusta.

Jakso 8: Pekka Kauranen - polkujuoksijan fyysinen harjoittelu

Jaksossa Huippumoodin polkujuoksuvalmentaja Pekka Kauranen avaa polkujuoksuharjoittelun tärkeitä periaatteita. Mitkä fyysiset ominaisuudet ovat keskeisiä polkujuoksijan harjoittelussa ja kuinka harjoittelua olisi hyvä rytmittää viikko -ja kuukausitasolla?

Jakso 9: Toni Roponen - kestävyysharjoittelu palloilulajeissa

Jaksossa Toni Roposen ajatuksia palloilulajien urheilijan ja harrastajan kestävyysharjoittelu. Miten palloilulajeissa voi kehittää peruskestävyysominaisuuksia ja kuinka kestävyysharjoittelua ohjelmoidaan lajiharjoittelun sisälle?

Jakso 10: Toni Roponen ja Lasse Seppänen - Camillan juoksuvalmennus

Jaksossa Toni Roposen ja Lasse Seppäsen keskustelua Huippumoodin uudesta juoksuvalmennuskonseptista.

Jakso 11: Toni Roponen - Lihaskestävyysharjoittelu maastohiihdossa

Jaksossa keskustellaan lihaskestävyysharjoittelusta, erityisesti maastohiihdossa, mutta myös muidenkin kestävyyslajien näkökulmasta. 

Varmista, että saat laadukasta kestävyysharjoittelu-aiheista sisältöä myös uutiskirjeen muodossa - tilaa maksuton Huippumoodi uutiskirje!